My lidé dostáváme obvykle rádi dary. Velké i malé, to je zpravidla jedno. Když nám někdo dá něco, co se nám hodí, neopovrhneme tím. A to třeba i bez ohledu na to, jestli jsme obdarováni z pouhé čisté náklonnosti nebo s postranními úmysly. Když prostě něco dostaneme, vezmeme si to. A této skutečnosti už si dávno všimli i různí podnikatelé, všimli si toho i na úřadech, i leckde jinde. A když se nad tím zamysleli, napadlo je třeba spojit příjemné s užitečným. A výsledek? Například podnikatelé začali v mnoha případech rozdávat malé dárečky. A to pochopitelně ne proto, že by byli příliš bohatí, ale proto, aby si zajistili dostatek klientů.

Možná i vám už se stalo, že jste někde dostali od cesty firemní propisku, nebo jste takovou maličkost dostali třeba někde na úřadě. A pokud se tak stalo, zřejmě jste si ji nechali a používali a používáte. A k čemu při tom vlastně dochází? Kdykoliv takovou propisku držíte v ruce nebo ji vidíte, uvědomíte si, kdo vám ji dal. A tím si ho připomenete. Třeba podle zde natištěného loga, třeba podle jiné drobné reklamy, kterou si sem dal dárce natisknout. A možná si takové pero půjčujete i s někým jiným a tím způsobujete, že se na něm natištěná reklama šíří mezi další lidi. A výsledkem je docela zajímavý způsob propagace.

A musíte takové propisky jenom dostávat? Samozřejmě, že ne. Klidně si můžete takové reklamní propisky s potiskem pořídit i sami pro sebe, k propagaci svého podniku nebo k jakémukoliv jinému účelu. A jakmile pustíte takovou reklamní propisku, nebo ještě lépe spoustu reklamních propisek, do oběhu, vzroste povědomí o vaší existenci a tedy i naděje, že oslovíte a přilákáte ty, o jejichž přízeň stojíte. A to může přinést peníze vaší firmě, slávu vaší instituci nebo něco jiného, co máte v úmyslu. A jak se všeobecně ví, každá reklama je dobrá. A proč tedy tuto možnost nevyužít?